Rutin skincare untuk kulit cantik! 😍 - IBU ELLY BEBEL KAT SINI

Thursday 21 December 2017

Rutin skincare untuk kulit cantik! 😍

Ok ni kisah kalau rutin pada waktu malam  tau. Waktu siang nanti ibuElly share lain. Sejak muka breakout tahun lepas, ibuElly lebih berhati-hati dan jaga seelok-eloknya kulit muka tau. Aii maklong lah, dah masuk umo 26 tahun ni banyak dah kolagen² kat kulit dah makin sikit. Tu pasal ibuElly topup kolagen dalam badan dengan Sustain Release Vitamin C Shaklee  tu tau.

Murah yakmat. Sebotol tahan 3 hingga 6 bulan! 

      Selain untuk jaga kulit, ia juga untuk kuatkan imun badan kita. Means kalau nak demam ke selsema ke tak sempat la dia nak melarat. Haa gituu kan. Ok jom kita cekidaut apa je rutin skincare ibuElly time sebelum nak masuk tido tu.

LANGKAH PERTAMA :

ibuElly akan cuci muka guna MAKEUP REMOVER dulu sebelum cuci muka guna pembersih muka. Yela, cuci segala bb cream dan pelembap yang kita sapu kat kulit muka masa keluar rumah tu kan.

      Bukan tu je tau, fungsi makeup remover ni jugak adalah untuk bersihkan kotoran pada muka kita daripada debu, habuk dan bendasing² yang ada masa kita berjalan di luar. Benda² ni lah yang mudah menyumbatkan pori kulit dan seterusnya mengakibatkan jerawat dan kulit kusam! Ohh no! Ni yang kita paling benci kan?

Best sebab lepas cuci, muka akan rasa lembut yakmat! Parut² pun boleh pudar slow² sebab ada Vitamin E. 

LANGKAH KEDUA :

haa lepas dah tonyoh guna makeup remover, barulah boleh cuci dengan pembersih muka! IbuElly guna full set anti jerawat Tea Tree oil. Sebab kulit cepat berpeluh, berminyak dan senang sangat naik jerawat tambah² time period! Stress tau! Ala, korang tau kan apa rope pencuci muka tea tree ni. Takyah gambar lah! 😝

LANGKAH KETIGA :

TONER! Sangat penting lepas cuci muka, sapukan toner atau dalam bahasa melayu nye PENYEGAR WAJAH. Toner ni fungsinya untuk seimbangkan balik pH kulit kita lepas kita cuci muka tadi. Selain tu jugak, ia berfungsi untuk tutup balik pori² yang terbuka masa kita cuci muka. 

      Jadi, takdelah segala tok nenek habuk dok singgah say hai pulak kan. Kang pasal habuk² ni pori tersumbat dan kulit jadi kusam dan berjerawat! 

Toner ni aangat best! Rasa muka segar sangat macam kena sembur dengan percikan air sungai jernih di Janda Baik. Sejuk dan nyaman! 

LANGKAH KEEMPAT :

Ok lepas toner, ibuElly akan picitkan SERUM pulak. Biasa ke kome pakai serum ni? Serum ni biasanya akan meresap jauh ke dalam kulit untuk repair balik sel² kulit kita yang dah rosak time kita tengah tidur. 

Teksturnya LIKAT. Sangat jimat. 4 bulan ibuElly guna untuk sebotol je. 

Serum ni ibuElly tengok dalam drama Korea, memang dah jadi suatu kewajipan bagi diorang untuk apply serum. Usahkan dalam drama, dalam realiti tv yang cite pasal kehidupan artis² Korea memang ada tunjuk rutin skincare diorang. Banyak sangat! 

      Jadi, korang yang masih belum ada kesedaran nak ber SERUM, baik contact ibuElly untuk dapatkan serum korang saat ni jugak! Serum ni boleh bantu mencerahkan kulit dan jugak sekatakan balik kawasan² yang berparut tu. 

LANGKAH KELIMA :

 tadaaa! KRIM PEMUDARAN PARUT lah! Apa lagi. Hehehe. Dalam produk Cosmoderm, siri Vitamin E sangat bagus untuk pemudaran parut. IbuElly guna yang 3000iu, pakai waktu malam je dan sapu hanya pada parut. 

Ni packaging lama. Sekarang semua dah dalam tiub. 

      Krim ni berminyak sikit. Sebab tu ibuElly guna malam je. Dan sapu pun kat parut je. Awesome sangat! Bau wangi dan lembut je tau! Yang ni memang terbaik untuk pudarkan parut. Serius tak tipu! Kome kena cuba! 

LANGKAH KEENAM :

ok, part ni paling best dan paling ibuElly suka! JERAWAT! ibuElly suka sapu benda ni kat jerawat sebab bila sapu je, konfem pagi tu kecut meletup terus jerawat tau! 

Anti blemish = ubat jerawat

      Krim ni pekat tau. Bau dia pun macam bau ubat. Dah nama pun ubat jerawat kan. Tu pasal kuat kot bau² ubat ni. Yang ni kena sapu HANYA PADA JERAWAT sahaja. Toksah dok gatai la sapu satu muka pulak. Dap² gitu je pun dah ok sebenarnya. 

Haa, ni lah rutin ibuElly SETIAP MALAM tau. Busuk² pun, WAJIB ada serum tu. Serum tu untuk rawat kulit muka kita time kita tidur. Kan best tu tengah tidur tapi ada yang bekerja untuk cantikkan kulit kita. 😍

Ok hopefully korang yang baru nak cuba produk Cosmoderm ni boleh follow lah tips ni. Memang berkesan bak ang!! Dah la MURAH, HALAL, BUATAN MALAYSIA dan yang paling penting, BERKUALITI! 

Jemput ke page fb : Cosmoderm IPOH
Fb personal :Elifa bt Ismail
No tel : 017-5604426

No comments:

Post a Comment