Kulit normal pun nak kena jaga ke? - IBU ELLY BEBEL KAT SINI

Wednesday 9 January 2019

Kulit normal pun nak kena jaga ke?

Alah-alah, badan kita ni pun. Nampak ok je. Maksudnya TAK PERLU jaga ke? Sama la macam kulit oiii.

      Cuma bezanya, kulit normal ni mudah nak jaga. Boleh pilih mana-mana jenis produk yang tak khusus kepada satu-satu masalah kulit. Tapi still, kena hati-hati!

      Bagi ibuElly yang pencinta tegar Cosmoderm ni, semestinya nak cerita pasal skincare Cosmoderm yang sesuai untuk kulit normal jela. Kihkih

      Nak tau kulit korang normal ke tak, korang dapat perhatikan yang kulit korang tak kering dan tak berminyak, biasa-biasa je. Means masih rasa selesa dalam apa jua keadaan sekalipun.

      Selain itu, pori-pori kulit korang juga tampa halus, atau hampir tak nampak macam kulit limau. Sebab cukup kelembapan.

      Tapi kan nak bagitau jugak la. Pori kulit dia sebenarnya tak boleh membesar dan mengecil dalam satu-satu masa tau. Kalau sejak azali pori korang memang dah besar, haa in shaa Allah memang sampai ke sudah besar. Hahaha. Ala gurau pun tabole.

      Pori memang akan kekal dalam keadaan begitu. Cumanya kena tambah rutin lain (pakai essence) nak bagi nampak pori tu tak nampak besar sangat. Eh paham tak? Hahaha

      So bagi korang yang kulit normal ni, sujud syukur lah nak. Kulit korang takde masalah. Cuma masih tetap kena jaga dan belai macam kulit jenis lain-lain tu.

      Ingat eik, nak pilih skincare biar pilih yang elok-elok. Yang tiada BAHAN KIMIA MERBAHAYA, tiada PARABEN dan yang penting HALAL. Kita kan umat Islam, HALAL tu jadi keutamaan kan? Pilihan semua di tangan kita.

Ni set vitamin E yang rm100. 

Haah ye rm100 dapat semua barang ni. Best tak? Siap ada cleanser, toner, magic exfoliating scrub, moisturiser dan juga serum! Wow berbaloi dapat semua ni dalam satu harga! 😱

      Set takde jual kat luar. Korang kena beli satu-satu. Kalau tak jumpa, nasib la. Penat-penat je pusing satu mall tapi hampeh. Hahaha

      Kalau korang order SINI, haa kan dah jimat masa dan tenaga. Kihkih

Ni set rm65

Set rm120

      Macam mana? Tak terliur ke tengok set-set ni? Siri ni nama dia Vitamin E, bagus sangat untuk pudarkan parut, dan beri kelembapan maksimum untuk kulit NORMAL dan kering. 

      Siri ni kan, ibuElly yang kulit berminyak pun pakai sebab nak pudarkan parut. Memang berkesan weh! 

      IbuElly konsisten 2 tahun ni, ni yang ibuElly dapat? 👇

Berparut balik sebab kena DEMAM CAMPAK Jun 2018.

      Kalau nak tengok banyak lagi kome boleh scroll kat Cosmoderm IPOH nun. Haa situ senang semua muka teruk-teruk ibuElly post kat situ. Hahaha. 

      Lagi satu kome yang suka main instagram, haa kat cosmoderm_personalcare ada ibuElly letak. Nanti terjah eik! 





No comments:

Post a Comment