Jeragat?? Arghhhhh tidak! - IBU ELLY BEBEL KAT SINI

Sunday 30 December 2018

Jeragat?? Arghhhhh tidak!

JERAGAT??

      Haa dulu masa sebelum jeragat datang, sibuk biarkan. Taknak ambik tau langsung apa jadi kat kulit tu. Sekarang mesti dah menyesal kan??

      Tau tak korang, jeragat ni boleh teejadi pada semua peringkat umur?? Dulu-dulu yela kita anggap jeragat ni jadi kat umur dewasa je (40-an ke atas). tapi sebenarnya jeragat ni boleh jadi pada bila-bila masa di mana jua tau! Ok dah macam iklan pulak. 😂

      Jeragat ni sebenarnya terjadi bila kulit kita selalu sangat terdedah dengan cahaya matahari dala tempoh yang lama, tak pakai sunscreen/sunblock bila setiap kali keluar rumah, dan juga sebab kulit kering. Ye betul, kulit kering ni risiko tinggi nak dapat jeragat dengan lebih awal tau. Kena selalu usaha untuk lembapkan kulit supaya jeragat tak mudah naik.

      Sebab tu kita digalakkan pakai produk penjagaan kulit yang ada sekali sunscreen dan juga pelembap kulit. Even mereka yang ber kulit minyak pun kena juga PAKAI PELEMBAP! Sebab ramai yang beranggapan bahawa kalau kulit berminyak, tak payah dah guna pelembap muka, Mazhab mana tu dik??

      Ok sekarang berbalik balik pada jeragat tadi. Ada tak dalam kalangan korang yang ada masalah jeragat, tapi dah buntu dah nak pakai produk apa bagi hilang jeragat tu? Dah beli produk memahal pun, masih tak pergi mana jeragat kat atas kulit tu??

      Kesian korang. IbuElly paham sangat. Sebab jeragat ni memang susah nak hilang weh berbanding JERAWAT. Jerawat ikot mana pun, dia akan kecut. Tapi kalau jeragat, once dia dah datang, susah dah weh nak hilang! 😢

      Alhamdulillah, setahun ebih ibuElly dengan Cosmoderm ni, ada je testimoni panas tentang SIRI LUMINOUS PEARL Cosmoderm ni tau. Kebanyakannya banyak membantu untuk pudarkan jeragat dan cerahkan kulit wajah dengan selamat. ibuElly pun guna serum pencerah merah untuk pudarkan parut jerawat ibuEly yang lama-lama tu. Memang menjadi weh! Puas hati sangat. 


ni masa hujung-hujung tahun 2017.

See, pakai serum je pun dah nampak ketara kesan dia tau. Masa ni guna serum 15 hari, krim vitamin E sebulan. tak lama pun kan?

      Siri Luminous Pearl untuk jeragat ni, korang akan dapat 5 item tau. 5 item tu PENCUCI MUKA, TONER, DAY, KRIM SIANG SPF 50, KRIM JERAGAT dan juga SERUM PENCERAH

      Amacam, best tak 5 barang ni korang boleh dapat dalam satu harga? Bawah rm200 pulak tu? Ye, kat farmasi memang takkde tau harga ni. Hanya untuk belian online sahaja. Lepas tu lagi best korang akan dapat guide dan consultation skali tentang cara penggunaan produk yang betul. 


Set jeragat Luminous Pearl Cosmoderm (merah) 

      Siri Luminous Pearl ni bahan utama dia Active-G tu la. Bahan utama untuk pencerahan dan pemudaran jeragat. bau dia best tau macam bau-bau epal lembut je gitu. IbuElly guna serum pencerah dia je pun, dah dapat rasa keberkesanannya dalam memudarkan parut tau!


Ni haa kawan-kawan ibuElly dalam proses MEMUDARKAN PARUT

      Ramai yang tanya, " ada pengelupasan tak set jeragat ni? "

Dah tentu ada kak. Tapi ikut ada kulit jugak. Tak semua kulit akan berlaku pengelupasan teruk masa dalam rawatan dengan set Luminous Pearl ni. Ada yang kulit dia ok je takde masalah tapi jeragat dia pudar jugak. Ada yang kulit ngelupas juga. Tapi biasanya tak lama. Kejap je. 

      Yang bestnya walaupun set ni boleh MENCERAHKAN KULIT, namun dia takde bahan kimia merbahaya macam hydro apatah nama dia ataupun merkuri. Lepas tu terbukti berkesan pulak tu. Ramai dah customer ibuElly yang guna, JERAGAT DIORANG MEMANG PUDAR DAN HILANG! Begitulah berbunga je hati ibuElly bila setiap kali customer tetap bagi feedback tau. 

      Siap repeat order lagi set yang sama, Ada tu walaupun selalu repeat order tapi tak bagi feedback pun. Ala paham-paham la kan bila tak bagi feedback, tapi selalu repeat order kan? Heheheh. So korang yang tengah riki-riki produk untuk jeragat tu, boleh la jenguk-jenguk siri Luminous Pearl Cosmoderm ni tau!






Boleh beli kat :

ibuElly, 017 560 4426 dan boleh jugak jengah-jengah page facebook, Cosmoderm IPOH

No comments:

Post a Comment