Tips nampak cantik tanpa perlu mekap tebal. 😇 - IBU ELLY BEBEL KAT SINI

Saturday 25 November 2017

Tips nampak cantik tanpa perlu mekap tebal. 😇

Perlu ke mekap tebal untuk kelihatan cantik? Yela kadang ibuElly tengok berlapis-lapis haa pondesen la concealer la, eye shadow lagi, blusher lagi dan segala macam benda la dok sapu kat muka. Hihi ibuElly tak kecam pun korang yang mekap. Itukam hak individu. Terpulang masing² la kan.

      Tapi bagi ibuElly, memang sejak masuk remaja lagi tak reti dan memang tak minat mekap. Tah la tengok macam renyah sangat. IbuElly jenis yang simple minded dan tak suka benda yang terlalu complicated dan ambil masa lama nak siap. Suka yang simple dan easy to go je.

      IbuElly nak jugak share ngan kawan² di luar sana yang ada pemikiran yang sama macam ibuElly. Macam mana nak tampil cantik dan yakin walaupun kita ni bukanlah mekap sangat pun kan. IbuElly kalau bersiap pun tak sampai 10 minit. Sangat minimum barang yang ibuElly pakai pada muka.

IbuElly guna kamera vivo depan ni, yang 20mp tu. Kihkih. 

      Seperti yang korang nampak, parut² pun nampak kan? Memang ibuElly takde pakai any foundation untuk tutup parut pun. Sebab ibuElly ni kulit cepat berpeluh kalau pakai any foundation. Even guna bb cream Cosmoderm je pun berpeluh cepat beno tau! 

      Jadi muka masa ni memang menampakkan yang parut² bekas jerawat semua memang dah PUDAR! konsisten pakai skincare Cosmoderm dan supplemen Shaklee lah! Alhamdulillah, setelah lebih setahun baru kulit betul² ok. 

Paling malas pun, tepek 2 benda ni je sebelum keluar rumah. Gambar ibuElly yang kat atas tadi tu guna ni jelah! 

Nampak kan? Pakai 2 benda ni je dah boleh keluar rumah dengan yakin! Kulit pun TERLINDUNG DARI SINAR UV PENYEBAB JERAGAT! korang kalau nak elak jeragat, kena jaga dari sebelum jeragat datang. Sebab jeragat ni degil sikit dari jerawat, dah datang tu memang liat dah nak blah! 

      Pelembap Cosmoderm tu asenya baru belian pertama punya tu. Punyalah tahan lama dah 6 bulan dah guna Cosmoderm. Pelembap tu yang paling bertahan. Bb cream tu pun sama tau! Bb cream ada 3 tona, ibuElly amek Yang NUDE, takde kaler punya. 

Makeup remover yang sangat awesome! 

      Kenapa ibuElly kata awesome?? Sebab makeup remover ni ada skali VITAMIN E tau. Sangat bagus untuk PUDARKAN PARUT JERAWAT dengan berkesan! Lagipun dia memang cuci abeh jauh ke dalam tau. Kotoran pun senang sangat tanggal! Korang memang takkan menyesal! 

Ni pun sana. Pakai pelembap je. Memang MALAS nak meninggal sangat² ni

   
      See, nampak tak game dia skang? Korang takyah mekap tebal pun takpe kan untuk nampak cantik? Tapi kalau memang jenis yang sukaaaaa sangatttttt mekap tu xpe lah, dipersilakan. IbuElly takde nak kecam pun heheh. 

      Cumanya bagi ibuElly sendiri, mekap memang bukan #ibuElly la. Tak sanggup nak habiskan masa yang sangatttt berharga ni semata-mata untuk nampak cantik. Bersederhana lebih fit untuk personaliti ibuElly ni 😝

Pelembap Cosmoderm + serum Tea Tree Body shop + bedak kompek Wardah (nipis sangat applynya pun) 

      Best kan kalau dapat jimat masa untuk cantik? Dap² sikit je, dah yakin dah nak keluar rumah. Nak bersihkan time nak amek wuduk pun senang kan? Sekali lagi ni untuk mereka² yang tak suka mekap tebal macam ibuElly ye. Kalau suka dan selesa ber mekap ehh silakan. Hehe. Takde nak kecam pun. 

      Yela, ibuElly pun takde lah flawless mana nak kutuk² orang yang mekap tebal tu. Cuma ni pendapat peribadi dan tips yang ibuElly nak kongsi pada mereka yang juga menggunakan alat solek dengan paling minimum! Ok, semoga bermanfaat! 

Page facebook : Cosmoderm IPOH
Ig : @cosmoderm_personalcare
No tel : 017-5604426



No comments:

Post a Comment