selamat ulang tahun, bye bye kulit bermasalah! 😝 - IBU ELLY BEBEL KAT SINI

Thursday 1 June 2017

selamat ulang tahun, bye bye kulit bermasalah! 😝

Kenapa #ibuElly pilih untuk bisnes??

      First sekali, sebab nak bantu orang lain yang ada masalah terutama masalah macam #ibuElly hadapi ni.. Dah banyak perhabis duit, guna yang homemade la yang farmasi la masih susah nak baik tau..


Setahun dah mimpi ngeri ni.. Hihi.. Tapi belum setahun lagi makam Shaklee😝


      Hanya yang mengalami sendiri je paham macam mana perasaan bila kulit tiba² jadi gini.. Dulu jual juga produk kecantikan yang semulajadi punya, pakai juga tapi tah la mungkin sebab hormon yang sangat² ting tong waktu tu.. Tapi #ibuElly tegaskan bukan sebab produk yang #ibuElly jual tu ye.. Sebab customer #ibuElly elok je repeat order siap repeat botol besar lagi..

      Selain tu, #ibuElly mula biz Shaklee ni sebab tertarik dengan bonus dia.. 2 in 1 la, bonus tunai setiap 14 haribulan dapat, untung runcit pun dapat.. Lepas lah beli cekelat anak² dan topup barang dapur.  Perasaan yang sangat best bila dapat cari duit sendiri tanpa susahkan orang lain, hutang bulanan pun bayar sendiri siap ada lebih lagi..


Bonus bulanan yang ibuElly maksudkan.. Sikit pun sapa nak bagi kan??


      Bisnes apa pun, nak berjaya bukan senang.. Ada turun naik, pasang surut yang perlu kita hadap.. Hati tak kental, memang dah lama berenti buat Shaklee ni.. #ibuElly takkan jual kalau suatu barang tu ternyata memudaratkan.. KURUS DALAM MASA SEMINGGU TANPA BERSENAM, CERAH DAN LICIN DALAM MASA 3 HARI, ohh tidak ku percaya lagi.. Lepas apa yang berlaku pada kulit sendiri..

      Apa yang #ibuElly buat setiap kali rasa down?? Pejamkan mata 5 minit, istighfar, dan berzikir sebanyak 33 kali setiap satu (subhanallah, alhamdulillah, Allahuakbar, ar-Razak, ar-Rahman, ar-Rahim) lepas tu semangat la balik.. πŸ€—
#ibuElly memang minat pasal supplemen dan badan manusia, tu yang boleh go jual² ni.. #ibuElly bukan consult suka², ada rujukan daripada pakar nutrisi dan doktor lagi.. Dan #ibuElly takde pun nak OVERCLAIMED produk melambung-lambung..


Jangan down lelama tau! Cukup 5 minit je..


      Motivasi #ibuElly, bila customer yang dah cuba bagi feedback positif dan repeat order.. Semangat nak sebarkan manfaat produk Shaklee ni pada orang ramai.. In shaa Allah #ibuElly ada di sini jual Shaklee selagi korang perlukan bantuan #ibuElly.. Happy Annivessary kulit ku, alhamdulillah beransur pulih (parut je lagi)



Selamat ulang tahun kulit..πŸ˜…

* sebelum dan selepas hanya guna pelembap dan bedak anti jerawat nipis je.. NO MAKEUP, NO EDIT, NO FILTER, foundation pun tak pakai.. Hahahahaha!

#tsunamishaklee

No comments:

Post a Comment