Nutriferon Shaklee untuk kuatkan sistem pertahanan badan 💪 - IBU ELLY BEBEL KAT SINI

Wednesday 14 June 2017

Nutriferon Shaklee untuk kuatkan sistem pertahanan badan 💪

      Assalamualaikum korang.. Alhamdulillah, dah Ramadhan ke-19 dah.. Cepat betul masa berlalu.. 😢 sempat ke tak lagi nak bertemu Ramadhan lagi tahun depan tah la kan.. IbuElly memang rasa sedih sangat bila Ramadhan semakin berlalu tinggalkan kita ni.. Tak puas lagi rasanya..

      IbuElly nak cite tantang virus ni.. Virus ni korang tau kan mikroorganisma paling kecik kat dunia dan tak boleh kita tengok dengan mata kasar kita ni haa.. Dari mana ekk datanya Virus, Kuman dan Mikrob ni ye??  Well, kita memang sentiasa terdedah kepada BERIBU jenis mikrob melalui pernafasan (hawa dingin, gas buagan, asap, virus di udara, berjabat tangan, sentuhan dengan objek (perabot, habuk hama pada selimut, pengangkutan awam, peluh, air), makanan, latihan fizikal, persekitaran kerja dan lain²..

     

      Bahaya Ke mikrob ni untuk tubuh kita??  

Bila dah banyak kuman dan mikrob serang kita pada suatu masa, especially bila badan kita Kekurangan interferon dan sel² imun, kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tidur, dijangkiti flu, batuk, alergi, asthma, ekzema, jerawat dn lain².. Sel² yg teroksidasi dan tidak sihat ni akan membentuk lebih banyak radikal bebas yg seterusnya mengakibatkan penyakit degeneratif, penyakit kronik, kanser dan lain²..

      Ok now nak cerita pasal INTERFERON .. korang penah dgr apa tu interferon?? Pernah dengar tak perkataan INTERFERON?? apakah bendanya interferon ni? Menurut pembacaan #ibuElly, interferon adalah bahan kimia di dalam sistem imun kita yang MEMBUNUH VIRUS! 
dalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit HEPATITIS, KANSER, HIDROPHOBIA (penyakit anjing gila), HERPES, HIV dan lain²..

      Selepas Dr. Yasuhiko Kojima dari University Tokyo mengkaji selama 40 tahun sejak dari tahun 1954, beliau telah berjaya menemukan interferon daripada semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan.. Ianya dikenali sebagai Nutriferon sekarang dalam produk Shaklee.. 🤗 Nutriferon adalah satu FORMULA EKSKLUSIF dan DIPATEN oleh Shaklee dan TIDAK DIJUAL di kedai² biasa.. Ia merupakan interferon semulajadi di dunia.. 

Antara manfaat Nutriferon Shaklee adalah :

✔ mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari
✔ mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi
✔ melindungi dari influenza. 
✔ meringankan kelesuan
✔ melambatkan penuaan
✔ memerangi virus
✔ menentang radikal bebas penyebab kanser
✔ mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu KEKEJANGAN WAKTU HAID, SAKIT BELAKANG, SAKIT PAYUDARA, MASALAH JERAWAT, KEGELISAHAN, IMSOMNIA dan MOOD SWING


inilah rupa bentuk Nutriferon ni haa.. Dia dlm bentuk sachet tau, macam biji labu tu haa.. 

   4 ekstrak tumbuhan yang penting dalam Nutriferon adalah :

BIJI LABU  
🏵 merangsang pengeluaran interferon semulajadi di dalam tubuh
🏵 menentang radikal bebas iaitu faktor penyebab kanser


BIJI PLANTAGO ASIATICA  
🏵 mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel² imun tubuh


HONEYSUCKLE JEPUN  
🏵 menentang pencerobohan virus dan kuman


BUNGA SAFFLOWER  
🏵 menghasil dan memperkuatkan makrofaj
🏵 memusnahkan virus dan kuman



Fon : 017.560.4426
Fb : Elifa bt Ismail
Fb page : Pengedar Shaklee Ipoh
Ig : elifaismail





No comments:

Post a Comment